Uncategorized

Google brengt Lokaal Service Ads naar Europa.

Het aantal zoekopdrachten naar lokale diensten groeide met meer dan 25% in de Europese landen, dit is ook opgemerkt in de wereld van de zoekmachine marketing!

Het Lokaal service Ads programma van Google ook wel LSA genoemd bij zoekmachine marketeers, wordt nu uitgerold in Europa. Het zal in eerste instantie beschikbaar zijn in 10 landen: Duitsland, VK, Frankrijk, Oostenrijk, België, Ierland, Italië, Nederland, Zwitserland en Spanje.

Binnen de zoekmachine marketing is het tot op heden alleen mogelijk voor 16 bestaande thuisservices. De aanbevolen bedrijf sectoren voor thuisservices omvatten apparaat reparatie, tapijtreiniging, elektriciens, garagedeurinstallatie en -reparatie, huisreiniging, gazononderhoud, verhuizers, ongediertebestrijding, loodgieters, dakdekkers, waterschadeherstel, raamreiniging, raamreparatie, afvalverwijdering en boomservice .

LSA’s is een pay per lead programma dat begon met het idee om kleine bedrijven een heel eenvoudig advertentieproduct aan te bieden dat meer tastbare resultaten genereerde. Er is in wezen geen advertentiemateriaal dat door de verkoper wordt geleverd en vaste prijzen maakten alles eenvoudig. Vorige week introduceerde Google echter bieden op LSA’s met behoud van vaste prijzen als alternatieve optie. In Europa zijn de prijzen gebaseerd op een veiling.

In Europa gaat Google zijn eigen verificaties intern uitvoeren met behulp van relevante overheidsdatabases. Meestal moet er 14 dagen worden gewacht voordat het bedrijf van de aanvrager wordt gecontroleerd en geverifieerd.

Voor consumenten is het kernvoorstel van LSA’s vertrouwen (en zichtbaarheid). Ze verschijnen helemaal bovenaan in Google en hebben sterbeoordelingen en een Google (Gegarandeerd Gescreend badge). Er zijn een aantal manieren waarop lokale marketeers voor hun zoekmachine marketing LSA-leads kunnen ontvangen, namelijk telefoon, via berichten, e-mail of online boeken.

Google melde in een zoekmachine marketingrapport dat in de eerste helft van 2020 het aantal zoekopdrachten naar lokale diensten, zoals woningverbetering of onderhoud, in een jaar tijd met meer dan 25% is toegenomen in een reeks van Europese landen. Google heeft de laatste tijd meer nadruk gelegd op LSA’s. Het bedrijf stelt ze op meer plaatsen beschikbaar voor meer lokale adverteerders. En hoewel Google geen prestatiegegevens over LSA deelt, kunnen we wel afleiden dat de advertentieblokken werken voor zowel Google als lokale adverteerders.